.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

17 Mayıs 2018

"Şahinkaya" Vezirköprü/Samsun

Tek kelime ile Olağanüstü!
Böyle bir yeri benim kelimelerle anlatabilmem mümkün değil, görmeniz lazım ! tek diyebileceğim yıllarca böyle yerlerde tırmanmak için yurtdışına Verdon /Fransa , Sardunya gibi yerlere seyahat ettiğim ..ve şimdi tüm bunlar Samsun 'da hemde Belediyenin ve yerel halkın tüm desteği ile..




Bölgeyi Cengiz Koçak'ın aracılığıyla Samsun Belediyesinin daveti ile ilk defa 2016 'da ziyaret ettim ,dayanamayıp tekneden kayaya atlayarak ilk rotayı açtım :) "İlk Adım" ..

Geçtiğimiz yıl ilk uluslararası festivali yapıldı "Falcon Fest" , deli basejumper lar ,kano , yamaç paraşütü, highline,kaya tırmanışı vb.. birçok ekstrem spora ev sahipliği yapan Türkiye'nin ilk ekstrem sporlar festivali oldu .. Bu sene daha iyisi ve kesinlikle daha çok kaya tırmanış rotası ile festival 4-9 Ağustos tarihlerinde ... inanın bana gelmey-görmeye değer ve gölgede baya serin ;)

Bu yazıda bölgedeki şu ana kadar açtığımız rotaları hızlıca yayınlayıp ,bölge ve rotalar hakkında ucundan bir fikriniz olsun istedim .. çok ip boylu ve spor rota sayısı kesinlikle şenliğe kadar artacak ve yıllarlada artmaya devam edecek ;)
Elimden geldiğince açıklayıcı topo'lar hazırlamaya çalıştım ancak çok ip boylu rotaları ciddi düşünenler yinede bana istediğini sorabilir ,elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım :) ve evet tüm rotalara ulaşım tekne ile :)

Genel Harita

"İlk Adım"


ilk ip boyu ,Abdül Samet Yıldırım

"Solenya"

3.ip boyu
2.ip boyu

"Nomad"

Arda 3. ip boyunda 

4.ip boyu

5.ip boyu

Mami 6. ip boyu 

Mami ile zirve :)
“Nomad “ ;
Malzemeler : 60 metre çift ip , uzatma perlonlu expressler , 1-10 no arası takoz , 0.25-2 no arası friendler , ve diğer tüm tırmanış malzemeleri …

*1.İp boyundan sonra sık ağaçlığın içinden 2. İp boyunun girişine ulaşılır .
*Rotanın inişi rotadandır. 4. İp boyunun inişinde tüm expresslere mutlaka ipi geçirerek inin!
*1. İp boyundan iniş yapmak yerine yeşil ile çizilmiş patikadan ip inişi yapılmadan yürüyerek ininiz.
Tüm diğer rotalarda ; 
*tüm istasyonlar çift bolt’tur .
*Tüm istasyonlar tek bolt sayılarak ip boyunda yazan bolt sayısına eklenmiştir.

"Küçük Boğaz " (tek ip boylu spor ve geleneksel rotalar )


“Küçük Boğaz”
*Spor Rotalar
1)Natrix   6b  6 bolt 12 metre (Muammer Yalçın, 05.18)
2) Karides Kokteyl 6a 7 bolt 13 metre ( Zorbey Aktuyun , 05.18)
3)Yengeç Burger 5a  8 bolt 13 metre  ( Arda M.Poslu- Zorbey Aktuyun 05.17)
4) Jota 5c  10 bolt 18 metre  ( Zorbey Aktuyun 05.17)
*Geleneksel Rotalar
5)……..    5a  14 metre (Abdül Samet Yıldırım ,2017)
6)………   5b  12 metre ( Abdül Samet Yıldırım ,2017)


Herkese iyi tırmanışlar ... ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder