.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

3 Nisan 2017

Yamanlar Bouldering

Çoook uzun yıllardır bu küçük, tatlı ve benim için anlamı büyük olan boulderları yayınlamak istiyordum..
2002 ve 2003 yıllarında bizim evden(Bostanlı'da) scooter' la yaptığım keşifler sonunda bulduğum bu bazalt boulderlarda güzel bir tarih yazdık..ne tırmanıcılar geldi gitti, ne zamanlar geçti buralarda .. o yıllardan itibaren bölgeyi fotoğraflayıp yayınlamak istedim ama ancak şimdi yapabiliyorum...

2002'de bouldera ilk ciddi başlangıcım; sanırım yalnızlıktan ve çok tırmanma isteğimden kaynaklı bu bölgeyi bulmamla başlıyor.O zamandan beri motorla ,arabayla , bikaç kez taksi ile bile gelip gidip tüm boulderları açtım, bu serüvenin sonuna gelmem geçen haftaya kadar sürdü, bölgenin en zor boulderınıda artık yıllarca oyalandıktan sonra sonunda çıkıp tüm boulderları tekrar tırmanıp derecelere son bir ayar verip bu yazıyı yazmaya karar verdim ...



İzmir içinde kayada bouldera meraklı olan ,ulaşımı çok kolay şuraya 1 saatliğine uğrayabilirim diyen herkese baya yapacak iş var, özellikle kolay boulderlar keyifli ve kaliteli ,1-2 tane de zor denebilecek kaliteli boulder var ..

Öncelikle 2003-05 tarihleri içinde Seçkin Özatmaca tarafından tost makinesi ile çekilen şu videoya bakmanızı şiddetle öneririm :)
http://zorbeyaktuyun.blogspot.com.tr/2009/09/yamanlar-boulder-video-by-seckin.html

Ulaşım:  38.508793, 27.118427
Örnekköy Mezarlığını geçip virajları bitirdikten sonra ana yolun sağında eski jandarma karakolu olan yazılı terk edilmiş yapıyı ,solunda ise geniş ama bozuk toprak yolu görüp bu yola girin, 200 metre ilerde sağda ilk bloğu görüceksiniz.
*Crash pad ve çantanın olduğu yer kısa patikanın girişi

Boulderlar :
Toplam 7 blok var ,bu bloklar üzerinde toplam 19 boulder problemi. 3 - 7b+ derece aralığı. Patikadan girdikten 3-4 dk içinde tüm boulderlara ulaşabiliyorsunuz.

Blok 1 
Kare 5b s.s. 

Blok 2 Font
a) Jesse James 6a+ s.s. 
b) 3 s.s. 
c) Font vs 6c+ s.s. 
d) A Trıbute to Fontainebleau 6a+  ***
e) 4 s.s. 

Blok 3 
Bu blok biraz size kalmış derece ve rota tam öneremiyorum..

Blok 4 Ufo
a) Ufo 5b s.s.
b) Ufo trav. 5a s.s.

Blok 5 
Rectum 6a+ s.s. 


Blok 6 Lulu
a) 6a s.s.
b) Lulu 6c s.s. ***
c) Directo 7b+ s.s.
d) The Pink Panther 7a s.s. ***
e) 5b s.s.
f) trav. 5c s.s. 
g) 5b s.s. 

Blok 7 
Best 4 s.s. 

Şehir içinde güzel bir şehir manzarası ile boulder yapmanın keyfini çıkarın.. Herkese iyi tırmanışlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder