.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

8 Şubat 2017

Çitdibi-Geyikbayırı /Antalya

Geçtiğimiz haftalarda hayatımın en uzun Geyikbayırı dönemini geçirdim. Turizmin olumsuz patlamasını kendime avantaja çevirip, Geyikbayırı'nın 2003-05 yıllarından sonra bana göre ikinci baharını yaşadığı bu dönemde buraları kaçırmak istemedim..Kayada tam istediğim zorluk derecelerine ulaşamasam da daha önce görmediğim birçok sektörde tırmandım, Geyikbayırı'nda ilk rotamı açtım,bir iki bolt rebolt ettim ,Çitdibi'nde bir rota açtım , eski dostlarla bol bol zaman geçirip ,bir kaç yeni insanla bile tanıştım :)

Tek ve eşsiz Duygu Yarsur ! 2. 8b+ 'sını Nar Tanesi'ni çıkarken

Sektör Mevlana, Tobias ve Deniz

Perseus 7c+ (onsight) fotoğraf: Moritz Attenberger 

2017 yılbaşı öncesinde 9 gün, sonrasında yılbaşı için kısa bir süreliğine Elif ve Çağlar 'a Adana 'ya geçiş ve 2017 ocak ayında ise 18 gün kaldığım bir Geyikbayırı faaliyeti oldu. Yılbaşı öncesi daha çok Çitdibi sonrasında ise Geyikbayırı tarafında tırmandık..
Çitdibi


Murat Sevindik 2017 koleksyonu

Geyikbayırı nın en yakışıklı tırmanıcı seçilen Deniz Erdoğmuş, Powerslave 7b

ve Öztürk Kayıkçı ,Memory Of Giavanni 7c, (berbat foto için pardon )

Duygu

Dediğim gibi istediğim zorluk derecelerine yoğunlaşamasam da şimdi bakıyorum 50 den fazla rota tırmanmışım. Bunlardan bazıları ; 2013 te Çitdibi'nde yapılan Petzl Bolting Trip zamanında açtığım ,bir sene sonra Petzl RocTrip te tek çıkışı Enzo Oddo tarafından yapılan "Ape İndex" 8b , rotamın 2. çıkışı, sanırım yakında tam videosu elime geçicek ve paylaşıcam...Ama öncesinde Duygu'nun Nar Tanesi ni ,benimde Ape İndex i çıktığım günün eğlenceli bir videosunu şu link ten izleyebilirisiniz.. eline sağlık Tobias...  
Daha önceden tırmanış hayatımda 1 adet olan 8a flash sayısını bu faaliyette kendimi aşarak 4 e çıkardım: "Masal Love " , "Metallica" , "Daddy Cool" .
ve birçok güzel rota : Memory of Giovanni 8a, Occupy 8a, Local Turist 8a , Black Swan 7c+(onsight), Fun in the Sun 7c+(flash) , Perseus 7c+ (onsight) , Going Out West ( ilk çıkış) :yeni açtığım rota , sektör Left Cave Drop Zone rotası ile aynı başlayıp 4 . boltundan sonra sola devam ediyor : 8 bolt 22 metre.
Metallica 8a (flash) foto:Öztürk Kayıkçı

1000'den fazla rotası ,gelişmekte olan yeni sektörleri ve kışın ortasında ki eşsiz hava koşullarıyla burası tartışmasız Türkiye tırmanış tarihinin başına gelmiş en güzel şey.. kar fotoları her ne kadar korkutucu gözükse de o soğuk kayada mükemmel sürtünme olarak geri dönüyor..



Josito'ya ev sahipliği için teşekkürler ;)
Rebolt!! aklınızda bulunsun halka boltla yapıştırma rota açılırken boltların kesinlikle paslanmaz olması lazım ve boltun yuvarlak kısmının inceldiği yer mutlaka kayanın içinde kalmalı, bu fotodaki yanlış ! olduğundan buraya koyuyorum, bolt çok dışarda ve  malzeme kalitesi ve markası belirsiz olduğundan 10 yıl sonunda kırmak çok çok kolay !!

Şu an İzmir'deyim ancak en kısa sürede kafamda bazı projelerle geri dönmek için çok heyecanlıyım , bu arayı da sıkı antrenmanlarla doldurmaya çalışıyorum... 
Herkese iyi tırmanışlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder