.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

30 Ocak 2017

3. Emrah Özbay Uluslararası Buz Tırmanış Festivali,Uzundere/Erzurum

KuzeyDoğu Anadolu'nun Dikey Dünyası,Çetin Bayram'ın öncülüğünde 3.sü yapılan buz tırmanış festivaline bu senede katılma imkanım oldu ,emeği geçen herkesin ellerine sağlık...



Geçen yıllar ,tırmanış vizyonum ,tırmanışın tüm türlerine olan merakım ve bunların hepsini belli bir seviyeye taşımam Uzundere'nin gerçek potansiyelini görmeme biraz daha yardımcı oldu ve geçtiğimiz 5 günde Uzundere'de 2 yeni Mix tırmanış rotası,1 yeni geleneksel ve 6 yeni boulder açtım.


 Tırmanışın her branşına biraz olsun hakim olmak ve bunu önüme çıkan her tarz tırmanışın üstesinden gelme durumuna çevirmek beni en tatmin eden , tırmanıştan bütün zevk almama neden olan bir durum, yıllarca bunun için uğraştım ve şimdi birçok şey birleşiyor.. yeni mix rotalarında bu birleşimin neler olduğunu bizzat kendiniz deneyerek yaşayabilirsiniz...
Festival bitmeden yeni rotaların ayrıntılı anlatımını paylaşmak istedim ,merak edenler deneyebilir ve geri dönüşler konusunda konuşabiliriz ..
"EmONuella " M? 8 bolt 20 metre. (Zorbey Aktuyun)
 Serafin şelalesinin solunda kalan %60 ı buz, %40 ı kaya diyebileceğim bir rota, 26 ocak tarihinde boltlayıp 28 ocak 'ta ilk çıkışını gerçekleştirdim. Buzda emniyet alma olanağı olmadığından ve mix tırmanışı en uygunundan deneyebileceğimiz bir yer olduğundan burayı seçtim ,ayrıca 2 sene önce Stanislav 'ın vizyonu ile buranın daha solunu toprope drytool denemiştik buda benim vizyonumu açmıştı.. Şimdi artık burada Uzundere'nin ve benim ilk boltlu Mix rotası var, elimden geldiğince az aralıklı tehlikesiz boltladım ,hemen hemen herkes bu konuda yeni ve kimseye bir şey olsun istemeyiz ;) Serafin 'in Uzundere nin ilk şelalesi olması ve solunda da ilk mix rotanın olması ayrı bir güzel oldu...





fotoğraflar:MuammerYalçın ve Zorbey .

"Etnik Dikit" WI5, M4? 20 metre. 27 Ocak (Aykut Bayraktar-Muammer Yalçın-Zorbey Aktuyun)

Bu dikit ve tırmanışımız gerçek bir ekip birliği göstergesidir :) Dikit,Uzundere'den Erzurum a doğru ana yoldan giderken Uzundere çıkış tabelasından yaklaşık 200-300 metre sonra solda vadi içinde rahatlıkla gözükür, Ulaşım için : Engüzekkale ayrımından araba ile girilip yol takip edilir,yol 2 ye ayrıldığında sola doğru takip edilir ( biz araba ile ulaşamadık karla kapalıydı ancak yürüyerek çok uzak değil) , sağınızda bariz boulderları görürsünüz ve solunuzda küçük bir su kanalı -köprüsü gördüğünüzde sağ vadi sistemine girin! buradan 5-7 dk yukarıda. dibine ulaşım sırasında 3-4 metrelik kısa bir buz geçip, kısa bir kayanın üzerinden geçiyorsunuz ve sonra yaklaşık 7-8 metrelik bir WI2 tırmanıyorsunuz bunların sonunda süper geniş bir havzanın için müthiş bir atmosferle şelalenin dibindesiniz ! çıkış problem olmasa da iniş sırasında dikkatli olun !
geliş yolu

Aykut Bayraktar tırmanırken ,foto:Zorbey

Rotanın ortasında dikitin bağlantı yerine bağlanmış yeni bir perlon var , Burak Gezer ve Murat Gezer geçtiğimiz haftalarda buraya kadar çıkıp perlon bırakmış ,açıkçası şelale buraya kadar bile müthiş! Biz derece olarak buraya kadar WI3 düşündük ,buraya kadar tırmanıp inebilirsiniz yada devam :) devamı için ekipçe baya uğraştık, ciddi uğraştık ! dikitin dikliği ve üzerinde görünen kaya çanağına çıkış! Aykut abi herşeyini vererek buraya çıkmayı çözdü ve benim rotayı temiz tırmanmam 3 denememi aldı ,baya yorulduğumu rahatlıkla söyleyebilirim :)
Aykut, foto:zorbey

Mami, foto:Aykut

ben tırmanırken, ara sette . foto:Mami

foto:Mami

Aykut ,foto:Mami

Rotanın sonu için yaptığım şey ; son kısmı eldivensiz tırmanıp son buzda kazmaları saplayıp kayada ellerimle devam etmek, böyle bir şey varmı bilmiyorum bile ama ben böyle yaptım ve üstüne çıkmak o kadar yorgunluktan sonra pek kolay değil, istasyonda süper bir sıkışmış taşa sarılı 2 ip var ve 20 metrelik bu rota için biz 8 buz burgusu kullandık, dikkat edin rota düşmeye müsait!
son kısmı tırmanırken ,foto:Mami


foto:Mami

"Nokta" VIII+/IX- (geleneksel) 32metre. (onsight)

Uzundere ye ilk geldiğimden beri aklımda olan bir çatlak . Tam olarak Erzurum-Artvin ana yolunun üstünde çok net duran bir hat , fazlasıyla yol kenarında, görmemeniz imkansız ama nirengi olarak EnGüzekKale yi baz alabilirsiniz hemen hemen onun karşısında ( girişine baba yaptım).
Müthiş bir granit çatlak, birçok yerde arayıp bulamadığım bir hat, müthiş bir macera .. girişte küçük tavancık ile başlıyor ve hemen hemen hiç durmuyor arada biraz dinlenmesi var ancak çok tutarlı bir çatlak ,asıl sorun ayaklar! ayaklar zayıf ! malzeme yerleri müthiş ancak ilk çıkış ve onsight olması bana biraz çürüklük getirdi buda tabi ki bir hayli korkuya sebep oldu , biraz temizledim daha rahat edebilirsiniz.. malzeme : küçük -orta boy takoz , küçük orta boy friend , büyük boy hexa-takoz yada friend ( üçünden biri olması yeter, çatlak bir yerde bir hayli büyüyor) , istasyon boltlu ve iniş karabinası var ;)



"Adem gelir Adem göçer,
bil ki sensiz devran döner,
bir noktasın şu dünyada ,
bil ki bunu var olasın "


fotoğraflar Aykut Bayraktar

Boulderlar :

 burayı daha önce nasıl görmemişim bilemiyorum ,belki de yeni oluşmuştur ancak hayatımda gördüğüm en kaliteli granit diyebilirim .. yer : spor tırmanış bölgesinden uzundere 'ye doğru 300 metre sonra sağda ,dev blokları rahatlıkla görebilirsiniz.. araba dan yürüyüşü 1 dk. altları çok düz olmasada biraz kontrollü bir şekilde mindersiz tırmanabilirsiniz yinede bir crash pad iniz olsa tabiki iyi olur .
1a: Kolay Gri 4 s.s.
2: Turuncu Köşe 5c s.s.

3.PianoJr.6a+s.s.
4. Edges 5c s.s.

1b : Spect 6b s.s.

Pranit 6c s.s.



Yardımları ve bu bölgeyi bizle tanıştırdığı içim Çetin Bayram' a teşekkürler..
Herkesin daha az konuştuğu daha az ego salgıladığı ve tırmanış için daha çok şey yaptığı tırmanışlar diliyorum, iyi tırmanışlar ...
ve Dikkat edin ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder