.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

6 Haziran 2014

"Anavarza, Çüdak, Çakıt" Adana

Çukurova Üniversite Dağcılık Kulübünün misafiri olarak yıllar sonra tekrar Adana'dayım... şehir,üniversite ne kadar değişmiş.. üniversiteye çok güzel bir duvar yapılmış.. eski yarışmaların ruhunu özlesek de , kaliteli ve özenilerek yapılmış bu tür organizasyonlara çok ihtiyacımız var.. tekrar ellerine sağlık diyorum...


1 gün erken gelmemizi iyi değerlendirip.. Tunç Fındık ve Doğan Palut 'la Türkiye'nin efsane bölgelerinden biri olan Anavarza'ya gittik.. böyle bir ekiple burda tırmanmak benim için büyük keyifti :)








Bölgenin önemli klasiklerinden sadece 2 tanesi tırmanma şansı buldum ki bunlar şimdilik yeter...
Fransız Stili VII+ , Türkiye'de li en zor VII+ diyebilirim :) bölgenin ilk rotası Doğan Palut tarafından 1998 'de el matkabı ile açılmış..
Mızıka VIII+ , belki 8-10 yıldır bu rotayı tırmanmak istiyordum...
ve Doğan Palut'un liderliğinde yeni bir geleneksel hat açtık.. keyifliydi..
Harzemşah VII- 60metre
 









Cumartesi -Pazar ; yoğun programı ile Çüdak Spor Tırmanış Şenliğindeyiz..
Birbirinden özenle hazırlanmış dereceleri en fazla VIII'e kadar olan 8 rotada ,herkes birbirini izleyerek rahat bir ortamda yarışıyor...özellikle erkekler çekişmeli..yıkıcı bir yarışma ,bol bol tırmanış var...

 





Akşam sunumlar: Organizasyon bu konuda da gayet güzel düşünüp ,farklı branşlardan sunumlar için Doğan ,Mustafa ve beni davet ettiler...








Doğan'dan "Ah Anavarza Vah Anavarza" ile Adana tırmanış tarihi ve Türkiye tarihine kısa bir bakış..








Tafa'dan; "Gavurun Dağları" başlığı altında eğlenceli ,açıklayıcı bir Mont Blanc faaliyeti..








Ben ise "Boulder'da başarıya giden yol" başlığı altında tırmandığım boulder bölgelerini, katıldığı yarışmaları ve farklı kültür ve çevreleri anlatmaya çalıştım...



























Gece ;eve "s" çizerek yürümemize neden olacak parti/bar... neyse ki yarışmıyoruz ;)

Pazar günü finaller ve bitiş... tüm organizasyonun eline sağlık ve tekrar teşekkürler...


Sonra ki günlerde Çağlar Çaylı ve Süleyman abi ile 2 gün Çakıt'a gitme imkanım oldu...
ilk gün yağmurdan kaçarak Mabet 'te tırmandık.. en güzel hatlardan biri olan "Karanlıkta Koşanlar" (IX) 'ı tırmandım... 2 . gün Zeytinlik ; Süleyman hocanın muhteşem betaları ile "Kabadayı" (IX) 'yı flash çıktım...





























kebap, muzlu süt ve güzel insanlara veda ederek Adana'dan ayrıldım.. umarım arayı çok açmadan geri dönebilirim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder