.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

10 Ekim 2012

"Bouldering" İsviçre

Bu sene İsviçre 'de geçen seneye nazaran daha çok spor rota ve çok ip boylu rotalar tırmansam da ...çok eğlenceli ve benim için önemli bir boulder yarışmasına katılıp ..birkaç değişik güzel bölgede de boulder yapma imkanım oldu...

2 haziran 2012 Dbloc Contest  
başta Olivier Nicolet olmak üzere tüm Dbloc ekibinin inanılmaz çalışmalarıyla eleme için hazırlanmış 43 boulder problemi ile gün başlıyor... saat sabah 11.00 den akşam 17.00'e kadar eleme turu... yorgunluktan ölüyorum ama 40 tanesini tırmanarak finale kalan 6 yarışmacıdan biri oluyorum..
Finalde 2 rota var; ilk rotada gösterdiğim başarıyla 3. oluyorum.Geçen sene ki 4. lüğü ilerletmek ve lokal bir yarışma bile olsa İsviçre'de bir yarışmada dereceye girmekten dolayı inanılmaz mutluyum... Erkek kategorisi benim için gerçekten kalabalık denebilecek bir sayıdaydı (40-42) ,birçok güçlü tırmanıcıyla tırmanıp- yarışmak benim için büyük bir tecrübe ve zevk...





Kürsü
1.Thibaut Mauron
2. Anael Brülhart
3.(Ben :)
Yarışma yorgunluğunu üzerimizden attıktan sonra bazı Boulder bölgelerine günübirlik gidiyoruz..
Bölgeler kaldığımız yer olan Fribourg/Bulle 'e 1 saatlik yakınlıkla yakın sayılabilecek boulder bölgeleri..Fribourg daha çok 10-15 dakikalık mesefelerile ulaşılan güzel spor tırmanış bahçeleriyle meşhur..
Vernayaz
1 saatlik bir araba yolculuğuyla Montreux'yü geçip Martigny'de ki bölgeye geliyoruz.Çok kaliteli granit 'te güzel küçük bir bölge ,internette bölge ile ilgili ayrınıtılı bilgiler ve topo'suna ulaşabilirsiniz..

St.George
1 saatlik bir araba yolculuğuyla bölgeye geliyoruz.Gördüğüm en değişik bölgelerden biri L şeklindeki tavan yapısı sayesinde hiç yağmur almıyor.Belirgin bir setle ayrılan tavan kısmına kadar süper boulder problemleri var ... tavanın devamında ise bazılarının ilk çıkışlarını Fred Nicole 'un yaptığı gerçekten etkileyici ve zor spor rotalar ...

3 yorum:

  1. eline saglık. ne mutlu. en azından başka başka yerlerde tırmanmak zaman geçirmek. yeniden tebrikler. şubatta bafada ??

    YanıtlaSil
  2. saolun elektro bey :)) söz vermiyim ama olabilir.. ama ne zaman istersen -gelirsen İzmir ve etrafı görüşürüz..tırmanırız..

    YanıtlaSil
  3. söz istemiyorum zaten. gelirse görüşürüz

    YanıtlaSil