.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

5 Ekim 2010

Avrupa Şampiyonası (14-18.09.10) Imst/Innsbruck - Avusturya

Vee sonunda tırmanış hayatımın en önemli hayallerinden biri olan Avrupa Şampiyonasındayım.Sene içinde yaşanan birçok sorun ,milli takım seçmelerinin zorluğu-çokluğu- yoruculuğu, yurtdışına yarışmaya gidilip gidilemiyeceği tartışmalarıyla geçen ve yarışmanın teknik toplantısında, kayıda kadar devam eden birçok soruna rağmen burdayız.
Tüm yıl içinde yaptığım çalışmalar zaman zaman aksaklığa uğrasalarda, motivasyon kayıpları olsada özellikle son 1-2 ay içerisinde elimden geldiğince bu yarışmaya odaklandım, avrupa sıralamasındaki yerimi, neler görüceğimi ,rotaları ,neler hissediceğimi çok merak ediyorum...

-Innsbruck-

Yarışma başlangıcından 14 saat önce birçok aktarmayla ,şişmiş at bacaklarıyla ve yarın nasıl yarışacağımızı sorgulayarak Imst' e geldik.
Gece ,heyecanlı yarım yamalak bir yarışma uykusu ile (tabii organizasyon sorunlarından dolayı bu kadarını bile uyuyamayan takım arkadaşımızda vardı!) sabah 7.30 da izolasyondayız.Herşey buraya kadar tüm sorunlar ,düşünceler hepsi duvarı görünce uçtu gitti ,içimdeki gerçek motivasyonu tekrar buldum.Biraz bacaklar yorgunluktan titreyerekte olsa güzel güzel izolasyon duvarı olarak verilmiş kocaman Gym 'in tadını çıkararak ısındım.Elemeler Flash, herkezi izleyebiliyorsun tabi önlerde çıkıyorsan bu biraz dezavantaj. 2 eleme rotası var ikiside gerçekten zor gözüküyor ve sıra geliyor... 2 rotada da elimden geleni yapmaya çalıştım ,gerçekten zor rotalar ve farklılar, yılda 1 yarışmayla dünya'yı ,stillerini yakalayamayız -yakalayamıyoruz.Kendi adıma aldığım bazı tecrübe ve derslerle lider kategorisini 55. likle geride bırakıyorum.
Rota 1

Rota 1, Doğan

Rota 2

Rota 2, Uğur
Duvarın resmi açılışı ve açılış seramonisi;


Akşam daha iyi bir dinlenme ve sabah 7.30'da boulder izolasyonundayız.Doğan omuzundaki sakatlığın fazlaca nüksetmesinden dolayı katılamıyor.Uğur'la beraber izolasyondayız ve işte bizim olayımız bu diyoruz ,boulder kesinlikle bize daha yatkın kendimizi daha rahat -iyi hissediyoruz.5 problem var her biri 5 dakika ve aralarda 5 dakika.
Yarışma anı geliyor ve ilk boulder.. ilk denememde çıkıyorum. 3 yıl önce Çek'teki dünya kupasında 6. denemede çıktığım ilk boulderdan sonra tekrar ve özellikle ilk denemede burda bir boulder çıkmak gerçekten güzel bir his. 2. boulder ilk denemede Zone 'u alıyorum ve Top tutamağına gitmenin yollarını ararken düşüyorum .. deniyorum. 3. boulder'da üçüncü denemede zor bir Zone alıp üzerine bir hamle daha yapabiliyorum .4 ve 5. boulderlar ise gittikçe zorlaşıyor... ve boulder 'da 53. oluyorum.Gerçekten daha iyi olmak isterdim olabilirdimde çok çok uzak değil en azından bazı eksikleri görmek ,çalışıcak şeyler bulmakta çok önemli.Toz torbasımı ve frictionları koltuğumun altına alıp yola devam ...

Boulder 1

Boulder 2

Boulder 3

Boulder 4 :)
Boulder 4 ,Evren

Hemen ertesi gün ,liderlerin yarı final ve finalleri olduğu gün Mammut Boulder Fun Contest olduğunu duyduk ve koşa koşa katıldık. Yarışma duvarında 34 boulder ve 2 buçuk saat, yorgunluktan ölüyoruz ama böyle birşey kaçmaz.Rotaların çoğu kolay ama kızların 8 tane eleme rotalası gerçekten kaliteli ve zor , bunlardan 6 tanesini tırmandım ve toplamda 22 boulder tırmanıp 3. tırmanış günümde tam anlamıyla bittim ama değer.


Yarı Finaller


Yarı final Boulder 2,Mina Markovic
Final Boulder 3, Anna Stöhr

Final Boulder 4, Cedric Lachat
Son gün şampiyonlar arasındaki süper çekişmeyi ve güzel -güçlü tırmanışlarını izleyip, akşam kazananlarında kaybedenlerinde insan olduklarını hatırlatmak için ve tabi ki eğlenmek için düzenlenen partiye katılmaya çalıştık ,bir kısmımız başardı bir kısmımız başaramadı ama herkez eğlendi :)
Tüm yarışmalar içerisinde takım olarak birbirimize elimizden geldiğince destek olduk ,güzel bir dayanışma sağladık, milli takım formasını herkezin elinden geldiği en iyi şekilde taşımaya çalıştığını düşünüyorum umarım daha iyilerine...
yandaki girişken arkadaşla beraber Milli Takım


Türkiye şampiyonalarına ve avrupa şampiyonasına katılmamda büyük emeği geçen kulübüm Zirve Dağcılık'a, antrenman ve her türlü desteği için Boulderİstanbul'a özel teşekkürler.
Tüm tırmanış hayatıma verdikleri desteklerden dolayı sponsorlarım;
Dorukspor,
DağEvi ,
9+ Tırmanma Duvarları ve
Revolution 'a teşekkürler.
not:fotoğraf makinemi son gün boulder finallerinde kaybetmemden dolayı birçok güzel fotoğrafıda kaybettim, fotoğrafların çoğu video 'dan alındığı için pek kaliteli olamadılar özür... bir süre fotoğraf makinem olamıycak ne yazıkki.
Fotoğraflar ve Kamera: Uğur Yılmaz,Evren Karadağ, Gürgel Özver ve ben.
Avrupa Şampiyonası resmi internet sitesi:http://www.euro-2010.at/

2 yorum:

  1. eline sağlık...
    eminim daha iyilerini yapabilirsin !
    BAFA'da görüşmek üzere
    hoşça kal !
    Çağlar Bıldırcın

    YanıtlaSil
  2. zorbey keyifle takip ediyorum. başarılar...

    YanıtlaSil