.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

16 Temmuz 2010

Kazıklı Ali'de 2 Yeni Geleneksel Rota

Kazıklı'ya geleli 1 hafta oldu ,Teras Park 'tan girince patika üzerinde altından geçilen kayada o kadar güzel bir çatlak vardı ki hergün geçerken bir 5dk durup bakmam gerekiyordu ,beni çok rahatsız ediyordu ama tek başıma bu işe girişmek yemiyordu.
Birkaç gün sonra Burak (serter) rotayı iniş yapıp incelediğini ,temizlediğini ,süper bir hat olduğunu ve birazda zor olduğunu söyledi, bende heyecanlandım "süper ,yarın gidip bakalım " dedim.

1-2 top-rope deneme,biraz daha temizlik ve alet yerlerine bakmayla rotayı alttan aletlerle taka taka girmeye hazırdım, biraz heyecan ,kontrol ve iyi konsantrasyonla bu süper çatlağın ilk çıkışını yaptım ,ardından Burak aletler takılı bir şekilde(pink point) 2.çıkışını gerçekleştirdi.Süper bir motivasyon ,güzel bir tırmanış ,süper bir ekip ve ortaya çıkan (benim için) nadide bir parça.O gün gerçekten çok eğlendim ,böyle bir tırmanış beni acaip tatmin etti ve geleneksel işlere bir adım daha girdim.
TickMark 7+ (i.ç)



Burak 2. çıkışta

Rota bilgisi: 20metre ,istasyon agaç ve yanına friend'lik birkaç yer var ayrıca istasyondan inip rotayı topladıktan sonra kayanın sağından rahatlıkla yürüyüp istasyonu toplayabilirsiniz.Çatlakta genellikle takoz kullandık bir tanede friend.

Üzerinden 1 hafta 10 gün geçti, patikanın üzerindeki o çatlağın altından geçerken halen birkaç dakika durup bakıyordum ama artık bir rahatlamayla ve tırmanış anını tekrar hissetmeye çalışarak.Karşı taraflardaki sektörlerde tırmanırken -dinlenirken arada sırada tekrar o çatlağa bakıyordum belli belirsiz biraz gözüküyordu, daha çok 3-4 metre solunda aynı kaya üzerindeki diğer çatlak beni rahatsız ediyordu,sürekli bende varım ,bende burdayım diyordu ve sonunda dayanamadım.Yukardan inip biraz temizledim biraz daha kolay gözüküp ve hissediliyordu. Çok zaman kaybetmeden hemen aletlerle girdim ve ilk çıkışını yaptım.
Hey You 6+ (i.ç)

Hey you 'dayım sağdaki ise TickMark

Rota bilgisi: yaklaşık 16 metre ,sadece takoz kullandım, istasyonu solundaki boltlu rotanın istasyonundan rahatlıkla inebilirsiniz.Rota belirgin kayanın üzerinden başlıyor ,ilk çıkışta ben kayayı hiç kullanmadan alttan girerek çıktım ama bunun gerekli olmadığını anladıktan sonra kayanın üzerinden derecesini verdik.

Desteklerinden ve süper ekip çalışmasından dolayı Erkin Çakmak ve Burak Serter'e teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder