.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

17 Haziran 2010

Zapatista (X) Kaynaklar-İzmir

ve sonunda listemin ve hayallerimin en önemli rotalarından biri olan Zapatista...





Zapatista (X)
ve sonunda listemin ve hayallerimin en önemli rotalarından biri olan Zapatista...
Hatırladığım kadarıyla yaklaşık 2-3 yıldır gidip gelip deniyorum.2003 'te Doğan Palut tarafından boltlanan ,ilk çıkışı 2005 yılında Serkan Ercan tarafından yapılan rotanın tek tekrarı Scott adında Yeni Zellanda'lı bir tırmanıcı tarafından 2006'da yapılmıştı. Serkan bulduğu süper boulder çözümüyle rotaya X+ derecesini vermişti ,denediğim birkaç yılda bu çözümü kendime gerçekten adapte ettim hatta geçen yaz başında kilidin son hamlesinden düşerek çıkmaya çok yaklaşmıştım.Bu sefer geldiğimde kilitte küçükte olsa yeni bir tutamak buldum ve sanırım bulduğum için pişmanım çünkü İzmir'in tek X+ 'sını biraz kolaylaştırmış oldum ve bu bulduğum tutamak ve az farklarla yeni çözümümle rotanın 3. çıkışını geçtiğimiz Pazar (13.06.10) gerçekleştirdim.Zapatista halen İzmir'in çıkılmış en zor hatlarından biri ve kendi adıma derecesinden çok tırmanışa başladığım -geliştiğim Kaynaklar'da bir rota daha çıkmanın ve geriye sadace projelerin kalmasının sevincini yaşıyorum.
Serkan Ercan'ın ilk çıkışından birkaç foto:





Akşam Erdem'le küçük bir kutlama :)
fotolar için Emre Baran ve Hakan Ertekin' e teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder