.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

24 Şubat 2010

ilk tick, Diet Route (X-) Pelitözü-Bilecik

Bu yılki hedeflerimi belirlediğimden bu yana 1 ay geçti.Aslında bu aylarda Türkiye 'de kayada tırmanmak biraz zor,çoğu zaman yağmur yağıyor, heryer ıslak.Ama geçtiğimiz haftasonu antrenmanlardan sıkılmanında etkisiyle yağmur göstermesine rağmen büyük bir kararlılıkla haftasonluğuna Ayça'yla Pelitözün'e gittik.Pelit'e yol gelmesiyle ortam biraz kötüleşmiş.

Pelitözü benim için çok önemli, tırmanmak istediğim birçok rota var,kayası gerçekten çok güzel ama lojistiği yüzünden gerçekten işleri biraz zorlaştırıyor ve çok fedakarlık istiyor. Burdaki rotaların en zorlarından biri de Diet Route ,yıllardır tırmanmak istiyorum ayrıca rota tüm gün güneş aldığından yazın çıkılması imkansız bu yüzden yağış açısından riskli diğer aylarda denemek gerekiyor buda zamanı azaltıyor.Cumartesi sabahı koşa koşa rotaya gittik ,rota Protest sektörde burda sadece 4 rota var.Rotayı çözmek için gerçekten baya uğraştım süper bir boulder kilidi var.Gün içinde 3. ve 4. denemelerimde istasyondan düştükten sonra büyük bir hüzünle yağmur yağma olasılığına karşı expressleri topladım.Pazar günü yağmur biraz biraz yağmaya başladı hızlıca bir ısınma ve expressleri taktıktan sonra hafif çiseleyen yağmurda dün 2 kere düştüğüm o istasyon seti ıslakken rotayı 6. denememde bitirdim.Rotanın 2.çıkışı.Hedeflerim içinden benim için çok iyi bir başlangıç oldu ,gerçekten her yönüyle büyük zorluklar içeren ,fedakarlık isteyen bir rota,mutluyum...
Rota 2002 de Doğan Palut tarafından boltlanıp 2005'te yine kendisi tarafından ilk çıkışı yapılmıştır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder