.

.
Azules De Vergara Hvs 5a, Painted Rocks / Tafraout/ Morocco photo: Olivier Nicolet

30 Ağustos 2009

BURSA-Uludağ (Ağustos 2009)


Uludağ'a 2006'da ilk defa gelişimden sonra her yaz gelmeye çalıştım ama bu güzel, yaz ortasında polarla gezilen granit kayaların arasına ancak 3 yıl sonra tekrar gelebildim.
1600 metrede, dağ ikliminde ve bakir doğanın ortasında bulunan bölgede bu sefer 1 hafta kaldım ve dereceleri 5a'dan 7b+/c'ye kadar olan 20 tane boulder açtım.
Kaya gerçekten güzel ve kaliteli ama yaz ve kış arasında değişen hava koşulları yüzünden kayaların üst yüzeyleri biraz dökülüyor.Ancak, yoğun çam ormanından kaynaklanan çam yapraklarının temizlenmesi ve biraz fırçalamayla bloğun gerçek güzelliğine ulaşılıyor.Bölgeyle ilgilenenlerin blokları bulmaları için açtığım boulderların fotoğraflarını teker teker koyuyorum, bölgenin tek sorunu ağaçların çok sık olmasından kayaların gözükememesi ama tabiki böyle eşsiz bir doğanın, ormanın içinde kayaların sıklığındansa ağaçların sık olmasını hepimiz daha çok isteriz.


2005'ten beri Bursa'lı tırmanıcıların bölgede yaptıkları çalışmalarla yaklaşık 40 adet boulder açılmıştır.Ayrıntılı bilgi ve ulaşım için Recep Gür'le irtibata geçebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder